Virksomhedsbesøg

Virksomhedsbesøg på Sæby Redningsstation

Lær din by at kende og brug efterårsferien på at komme med på virksomhedsbesøg  på  Sæby Redningsstation

Birger Isaksen viser rundt og fortæller om

Redningsstationens arbejde

Onsdag den 16. oktober 2019 kl. 18.00

Der serveres øl/sodavand. Det er gratis for medlemmer af

Sæby Borgerforening

Ikke medlemmer kr. 10 pr. person.

Tilmelding senest fredag den 11. oktober

på tlf. 4085 2399

Virksomhedsbesøg på Sæby Redningsstation den 16. oktober 2019. Foto Bjarne Kristensen

....

Virksomhedsbesøg 2018 på NBE Production

Virksomhedsbesøg 2018: Der blev vist og fortalt om virksomhedens produkter - bl.a. træpillefyr. Foto: Bjarne Kristensen
NBE Production i Sæby. Der er mere end 80.000 anlæg i drift over det meste af verden, og flere er på vej. Foto: Bjarne Kristensen
Virksomhedsbesøg NBE Production 2018. Snakken går lystigt også i pausen. Foto: Bjarne Kristensen
Anna-Grethe fra Sæby Borgerforening siger TAK til direktør Jesper Krøger Lemme fra NBE for en super god og spændende aften. Foto: Bjarne Kristensen
Virksomhedsbesøg 2018. Direktør Jesper Krøger Lemme på NBE Production A/S i Sæby. Foto: Bjarne Kristensen

Stor interesse for virksomhedsbesøg på NBE Production A/S i Sæby

Mandag den 10. oktober 2018 var der virksomhedsbesøg på NBE Production, Kjeldgaardsvej 2 i Sæby i samarbejde med Sæby Borgerforening. Direktør Jesper Krøger Lemme gav alle fremmødte en spændende og interesant aften. Han fortalte levende beretningen om de 2 visionære og energiske iværksættere, Kim og Jannich, der tilbage i 1999 begyndte i en garage i Østervrå og frem til i dag, hvor virksomheden er nået op på 30 ansatte på fabrikken i Sæby og 15 i Skive - og hvor de nu producerer træpillefyr, der når ud til store dele af verden. Træpillefyr med den nyeste teknologi, hvor man som forbruger kan følge driften af sit anlæg via en Cloud-løsning på sin mobiltelefon.

Det var samtidig opløftende at høre, hvordan det er lykkedes virksomheden at tage sin produktion hjem fra Østeuropa, for at højne både kvalitet og konkurenceevne på deres produkter.

I løbet af aftenen var der rundvisning på fabrikken og gode muligheder for at besigtige anlæggene og deres nyeste tilbygning, der stod færdig i 2015, en kæmpe lagerhal på ca. 3.000 kvadratmeter.

Aftenen bød endvidere på et flot traktement med drikkevarer samt pølser og brød, stegt på NBEs nyeste produkt, en smart træpille-grill. Det var virkeligt velsmagende!

Træpille-grillen produceres i flere størrelser, hvoraf den største grill nemt kan tage over 100 frankfurtere på én gang.

1000 tak til direktør Jesper Krøger Lemme og til de 2 medarbejdere på NBE for en super god og spændende aften.

Artikkel i Sæby Folkeblad 17. oktober 2018 af Tommy Thomsen
NBE Production A/S Kjeldgaardsvej 2, 9300 Sæby Foto udlånt af virksomhen

Virksomhedsbesøg på

NBE Production A/S Kjeldgaardsvej 2 i Sæby

8. oktober 2018 kl. 19.00

NBE Production producerer træpillefyr og stokerfyr. Virksomheden er tidligere blevet kåret som den mest innovative virksomhed i Nordjylland. Direktør Jesper Krøger Lemme fortæller om virksomheden og viser os rundt i produktionen

Tilmelding senest den 1. oktober på sms til Anna-Grethe på 40852399 eller til Grethe på tlf. 40732225

Virksomhedsbesøg på Sæby Museum 2018

Foto: Bjarne Kristensen 2018

Virksomhedsbesøg på Sæby Museum

14. maj 2018

Museumsinspektør Jens Thidemann fortalte om sit arbejde og om Sæbys historie, og om hvordan Sæby fik købstadsprivilegier tilbage i 1524. Vi fik fortællingen om Guldaldermalerne der kom tilrejsende fra ind- og udland, for at male den idylliske Sæby Å og de smukke bøgetræer i Sæbygård Skov.

Vi hørte også om glansperioden for Clasens Hotel i Algade, som var samlingssted for malere og forfattere, der søgte ro og uforstyrret idyl i Sæby, heriblandt Herman Bang, der i 1902 udkom med bogen “Sommerglæder” og meget, meget mere. Besøget sluttede med kaffe og lækkert brød.

Stor tak til Jens Thidemann for en hyggelig og meget interessant aften på Sæby Museum.

Foto: Bjarne Kristensen 2018

Tidligere har der også været virksomhedsbesøg på bl.a. DMT Online på Kjeldgaardsvej og Frederikshavn Forsyning med flere.