Donationer

Sæby Borgerforening og Varelotteriet har doneret 6.000,- kr. til Nellemanns Have, så de får mulighed for at indkøbe et bord og bænkesæt til haven i et vedligeholdelsesfrit materiale

Ny donation til Nellemanns Have

Inger Nielsen, Grethe Hegaard og Anna-Grethe Overby fra Sæby Borgerforening havde fornøjelsen af at overrække en meget velkommen check til Poul og Birthe Andersen samt Lone Daugaard fra foreningen Nellemanns Haves Venner.Foto: Tommy Thomsen

På en dejlig solbeskinnet lørdag formiddag i januar havde foreningen Nellemanns Haves Venner inviteret på kaffe og morgenbrød i deres klubhus – “Kernehuset”.

Anledningen var, at Sæby Borgerforening ønskede at overrække en check på 6.000 kroner, der skal anvendes til et bord og bænke sæt til opstilling i haven.

Gennem Sæby Borgerforenings aftale med Varelotteriet modtager foreningen hvert år midler som muliggør, at de kan yde tilskud til gode formål i Sæby. Borgerforeningens kasserer Inger Nielsen siger, at de støtter Nellemanns Have fordi de vurderer, at det kommer mange til gavn og for at støtte op om det flotte arbejde, som mange frivillige yder for at forskønne og udvikle haven.

Birthe Andersen fra venneforeningen takkede for donationen og fortalte, at de har en målsætning om at anskaffe i alt ti sæt borde og bænke af vedligeholdelsesfrie materialer.

De har tidligere modtaget midler fra Roblon Fonden og Hotel Viking, således at der nu er midler til seks sæt.

Birthe oplyser, at det den 26. januar 2018 var 10 år siden af foreningen havde deres første arbejdsdag, som var begyndelsen til en lang række dage og timer til forskønnelse af Nellemanns Have.