Sæby Borgerforening.

Foto: Sæby Havn 2018. Anna-Grethe Overby

Aktiviteter for 2021

Vi følger alle nødvende forholdsregler i forhold til Covid-19. Af samme grund vil vi meget gerne, at man enten er vaccineret eller har en ren Corona-attest, der er max 72 timer gammel før deltagelse i vores arrangementer, så vi alle kan hjælpe til med at passe godt på hinanden.

Generalforsamling 20. juli 2021 kl. 19:00 - 21:30 i Manegen  Rådhuspladsen 2, Sæby

Kom og vær med til at vælge den kommende bestyrelse i Sæby Borgerforening.

Dagsorden:

2. Formandens beretning

3. Aflæggelse af revideret regnskab for 2019 og 2020 samt budget for 2020 og 2021

4. Indkomne forslag.

Forslag som ønskes behandlet, skal indsendes skriftlig på mail annagretheoverby@gmail.com senest 8 dage før generalforsamlingen

a) Bestyrelsen foreslår uændret kontingent i 2021 og 2022

b) Forslag fra bestyrelsen om tilføjelse til vedtægterne § 2 og § 14 (Er sendt ud)

5. Valg til bestyrelsen. På valg er: Inger Nielsen (ønsker ikke genvalg) og Susanne Dacke (ønsker ikke genvalg)

6. Valg af 2 suppleanter. På valg er Bente Maagaard (villig til genvalg)

7. Valg af revisorer

8. Varelotteriet

a) Forslag til næste års arrangementer

10. Afslutning

Det er kun medlemmer af Sæby Borgerforening der har stemmeret.

Efter generalforsamlingen serveres 2 stykker smørrebrød samt kaffe og småkager. Alle fremmødte er meget velkomne til at komme med ideer og forslag til de kommende aktiviteter.

Tilmelding er nødvendig senest den 13. juli på mail: annagretheoverby@gmail.com Se annoncering i Sæby Folkeblad

Arrangementet er gratis for medlemmer. Ikke medlemmer kr. 100, der betales ved tilmelding.

Husk at tage penge med, så du kan deltage i aftenens lotteri.

Sankthans aften på Sæby Havn - onsdag den 23. juni 2021

Aflyst pga.forsamlingsforbuddet

Hjørring Revy

Traditionen tro, plejer vi at tage til Hjørring Revyen hvert år i juni/juli måned. Desværre forventer vi ikke, at kunne gennemføre arrangementet på forsvarlig vis i år, med fælles bustur, buffet og revy. Det håber vi der er forståelse for.

Det er vores FASTE overbevisning at vi vil genoptage den gode og fantastiske tradition igen til næste år.

Udflugt til Rebild Bakker Rebildvej 27, 9520 Skørping - Søndag den 15. august 2021

Kør selv udflugt

Vi skal besøge både Top Karens Hus, Museum Rebild og Spillemands- og Udvandremuseet.

Vi mødes udenfor ved Top Karens Hus i Rebild kl. 11:30, hvor vi skal nyde en dejlig frokostplatte sammen. (Vi afregner hver især for drikkevarer)

Kl. 13:00 mødes vi i Museum Rebild. Herefter får vi en guidet rundvisning i det ny Udvandremuseum, der fortæller historien om den store udvandring fra Dammark (bl.a. fra Himmerland) til Amerika i 1800 tallet.

Vi slutter af med at se Spillemandsmuseet hvor der kl. 15:30 bliver serveret kaffe og the samt kage. Der er musik i Spillemandsmusset fra kl. 14:00 – 15:30 og igen fra kl. 16.00. Rebild Bakker er en af Danmarks få National Parker. Der vil være mulighed for at gå en tur i bakkerne, hvis man ønsker det, eller man kan drikke en ekstra kop kaffe og nyde udsigten til de smukke lyngklædte bakker, som danner rammen om bl.a. Rebild Festen den 4. juli.

Tilmeldingen er bindende og skal ske senest den 1.august til annagretheoverby@gmail.com

Sig til, hvis du har brug for kørelejlighed. Pris for medlemmer kr. 288. Ikke medlemmer kr. 338. Børn under 12 år kr. 210.

Prisen er inkl. frokostplatte, entre til de 3 museer, guidet rundvisning samt eftermiddagskaffe og kage.

Høstfest og spis-sammen aften i Retfærdigheden, Algade 14 – Torsdag den 23. september 2021 kl. 18:00 – 21:00

Traditionen tro, serverer vi stegt flæsk og persillesovs fra Slagter Tranholm samt kaffe og småkager.

Tilmelding til Høstfesten er nødvendig senest den 6. september på annagretheoverby@gmail.com

Pris for medlemmer kr. 110. Pris for ikke medlemmer kr. 160. Børn op til 12 år er gratis. Prisen er inkl. 1 vand/øl eller 1 glas vin. Øvrige drikkevarer kan købes. Husk også at tage penge med, så du kan deltage i aftenens lotteri.

Foredrag med Frants Kristensen, ”Ravmanden fra Sæby” Retfærdigheden, Algade 14 – Torsdag den 14. oktober 2021 kl. 19:00 – 21:30

Frants Kristensen kommer og fortæller små hyggelige og sjove anekdoter fra sit mangeårige liv som ”ravmand” og ravsliber i både Lyngså, Skagen og senest i Sæby, hvor han frem til foråret 2019 havde sin flotte ravbutik i Algade. Tilmelding er nødvendig senest den 1. oktober på annagretheoverby@gmail.com Arrangementet er gratis for medlemmer. Ikke medlemmer kr. 50 for kaffe og kage. Der vil være lotteri i løbet af aftenen. Derfor, husk at tage penge med.

Tirsdag den 2. november & onsdag den 3. november 2021 - Ostetapas hos Ostefruen – OBS tidspunktet!

Vi gentager succesen og mødes til en super hyggelig aften hos Ostefruen, hvor der serveres lækker tapas med gode oste og dejlige specialiteter inklusiv vine. Tina fortæller om de forskellige oste, pølser og vine, som hun serverer og vi får mulighed for at smage alle lækkerierne i løbet af aftenen. Så derfor - Spis ikke hjemmefra!

For at få mere plads og for at imødekomme den store interesse for arrangementet fra tidligere år, laver vi i år 2 arrangementer hos Ostefruen (a ́ max 20 personer) så alle interesserede forhåbentlig får mulighed for at deltage:

Tirsdag den 2. november kl. 18:30 – 21:00 & Onsdag den 3. november kl. 18:30 – 21:00

Tilmeldingen er bindende og skal ske senest den 24. oktober på mail annagretheoverby@gmail.com

Samlet pris pr. person for både vin og tapas kr. 225. Pris for ikke medlemmer kr. 250.

Julehygge i Retfærdigheden - Torsdag den 2. december 2021 kl. 19:00 - 21:30

Julehygge med gløgg og æbleskiver hvor vi får et par hyggelige timer sammen og ønsker hinanden en rigtig glædelig jul. Der vil blive holdt aktion bl.a. over de donationer vi modtager i årets løb. Ligger du inde med noget, du ønsker at donere (stort eller småt) så er du meget velkommen til at kontakte os på 4085 2399. Overskuddet går ubeskåret til Sæby Borgerforening.

Tilmelding er nødvendig senest den 20 november på annagretheoverby@gmail.com

Pris kr. 50 for medlemmer. Ikke medlemmer kr. 100. Husk at tage penge med, så du kan købe på aktionen og deltage i aftenens lotteri.

Julekoncert med Tina Siel og Knud Erik Trane – Tirsdag den 7. december 2021 kl. 14:00

Det er 10. år i træk, at vi i Sæby Borgerforening og Varelotteriet arrangerer julekoncert, hvor Tina Siel og Knud Erik Trane kommer og synger og spiller julen ind sammen med beboerne på Sæby Ældrecenter og på Rosengården.

Vi starter koncerten kl. 14.00 på Sæby Ældrecenter.

Kontingent for 2021

Kr. 200 pr par

Kr. 100 for enlige

Børn og unge under 18 år er gratis.

Kr. 200 for virksomheder, organisationer og foreninger

Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995

Alle  er velkommen til vores arrangementer. OBS. Der er tilmelding til alle arrangementer

Arrangementerne betales sammen med tilmeldingen:

Sæby Borgerforening er for alle, der har lyst til at være medlem.

​   ​