Sæby Borgerforening.

Foto: Sæby Havn 2018. Anna-Grethe Overby

Nytårskur på Sæby Søbad – Søndag den 26. januar 2020 kl. 10:50

Vi mødes i receptionen kl. 10.50. Vi spiser en lækker brunch sammen i restauranten, og hygger os et par timer i hinandens selskab og selvfølgelig - ønsker hinanden et rigtigt godt nytår. Arrangementet er for alle – også for nye, der har lyst til at være med i fællesskabet. Så derfor – tag gerne familien og din nabo med.

Når vi mødes, åbnes der for tilmelding til årets arrangementer. Det vil også være muligt at betale kontingent for 2020, for dem, der gerne vil betale kontant. (100 kr. pr. voksen, børn er gratis) Pris for brunch kr. 149. Børn op til 12 år 1⁄2 pris. Vi afregner hver især med Søbadet inden vi går. Tilmelding til 4085 2399 senest den 20. januar 2020.

Generalforsamling i Retfærdigheden, Algade 14 – Torsdag den 26. marts 2020 kl. 19:00  Udsat pga. COVID-19

Kom og gør din indflydelse gældende. Vær med til at vælge den kommende bestyrelse i Sæby Borgerforening.

Dagsorden ifølge vedtægterne. Forslag skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen på annagretheoverby@gmail.com. Efter generalforsamlingen serveres et lækkert pålægsbord, hvor alle fremmødte er meget velkomne til at komme med ideer og forslag til fremtidige aktiviteter. Arrangementet er gratis, men husk at tage penge med, så du kan deltage i aftenens lotteri.

Virksomhedsbesøg på Aalborg Lufthavn – Lørdag den 18. april 2020 kl. 09:25    Udsat pga. COVID-19

Vi mødes inden for hovedindgangen præcis kl. 09.25. Vær opmærksom på, at det kan tage op til 10 minutter at finde en parkeringsplads. Vi bliver ført til balkonen af vores guide Per Geisler, der i den grad brænder for sit job. Per fortæller om ”Aalborg Lufthavn - Et centralt knudepunkt for den regionale udvikling”, hvorefter han vil vise os rundt i lufthavnen; ”Passagerenes og bagagens vej gennem lufthavnen, back stage”. Der er mulighed for at shoppe i Tax Free med 10 % rabat undtagen cigaretter og spiritus og varer der er nedsat i forvejen. Sig til, hvis du har brug for kørelejlighed. Tilmelding senest mandag den 13. april på telefon 4085 2399. Varighed ca. 3 timer. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Pris pr person kr. 75 (uanset alder) inklusiv kaffe/the og et rundstykke. Medlemmer kr. 50.

Virksomhedsbesøg til TV2 Nord, Aabybro – Onsdag den 27. maj 2020 kl. 19:10    Udsat pga. COVID-19

Efter aftenens udsendelse får vi en introduktion til TV2 Nord og en rundvisning i bygningen, hvor vi bl.a. skal se studiet, redigeringsrummet med mere. Vi gør opmærksom på, at der er flere niveauforskelle og trapper. Under rundvisningen vil der blive serveret kaffe, the og kage. Der er et begrænset antal pladser. Sig til, hvis du har brug for kørelejlighed. Tilmelding senest onsdag den 20. maj på 4085 299. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Varighed ca. 2 timer. Pris pr. person kr. 125. Medlemmer af Sæby Borgerforening kr. 100.

Sankthans aften på Sæby Havn - Tirsdag den 23. juni 2020   Aflyst  pga. COVID-19

I Sæby Borgerforening arrangerer vi igen i år Sankthansaften på Sæby Havn i samarbejde med Lions Club. Der vil være både ”Anderæs” på åen, båltale og bål på stranden, ligesom der også vil være hoppepude, børnebål og gratis snobrød til børnene. Vi har også en bod i Sæby Roklub med kaffe og nybagte vafler. Mums..... 😊 Vi glæder os til at se jer ved boden. Se også annoncering vedr. Sankthansaften i Sæby Folkeblad.

Hjørring Revy - Fredag den 17. juli 2020 kl. 16:45   Aflyst  pga. COVID-19

Kom med på Vendsyssel Teater og oplev humor og satire i en skøn forening i årets Hjørring Revy. Vi har lejet en bus til os og følges ad i samlet flok fra Sæby Rutebilstation. Afgang kl. 16.45. Vi spiser en lækker buffet i restauranten ”Hos Uffe” inden forestillingen. Vi har i alt 40 billetter, så det er først til mølle. Tilmelding senest den 1. juli på telefon 4073 2225. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Samlet pris for både menu, billet og bus t/r til Hjørring pr. person kl. 525. Medlemmer af Sæby Borgerforening kr. 499. Der er både lotteri og en lille forfriskning i bussen.

Udflugt til Rebild Bakker, Rebildvej 27, 9520 Skørping - Søndag den 23. august 2020   Udsat pga. COVID-19

Kør selv tur

Vi skal besøge både Top Karens Hus, Museum Rebild og Spillemands- og Udvandremuseet. Vi mødes i Top Karens Hus i Rebild kl. 11:30, hvor vi skal nyde en dejlig frokostplatte sammen. (Vi afregner hver især for drikkevarer)

Kl. 13:00 samles vi i Museum Rebild. Herefter får vi en guidet rundvisning i det ny Udvandremuseum, der fortæller historien om den store udvandring fra Dammark (bl.a. fra Himmerland) til Amerika i 1800 tallet.

Vi slutter af med at se Spillemandsmuseet hvor der kl. 15:30 bliver serveret kaffe/the og lagkage. Der er musik i Spillemandsmusset fra kl. 14:00 – 15:30 og igen fra kl. 16.00

Rebild Bakker er en af Danmarks få National Parker. Der vil være mulighed for at gå en tur i bakkerne, hvis man ønsker det, eller man kan drikke en ekstra kop kaffe og nyde udsigten til de smukke lyngklædte bakker, som danner rammen om bl.a. Rebild Festen hvert år den 4. juli. Tilmelding senest fredag den 14. august til 4085 2399. Sig til, hvis du har brug for kørelejlighed. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Pris pr person: kr. 275. Medlemmer af Sæby Borgerforening kr. 250. Børn under 12 år kr. 210. Beløbet er inkl. frokost, entre, guide og eftermiddagskaffe.

Høstfest og spis-sammen aften i Retfærdigheden, Algade 14 – Onsdag den 23. september 2020 kl. 18:00 -

Udsat pga. COVID-19

Traditionen tro, serverer vi stegt flæsk med persillesovs fra Slagter Tranholm samt kaffe og småkager. Denne aften vil

Sæby Borgerforening overrække et økonomisk tilskud til 2 elever / lærlinge inden for håndværksfaget på kr. 5000 pr person. Man kan ansøge i perioden fra den 1. maj til 31. juli 2020. Betingelserne for at søge bliver offentliggjort den 1. maj på vores hjemmeside og på Facebook. Det er en forudsætning for at få tildelt støtte, at man deltager i Høstfesten. Vi håber, at mange vil komme og være med til at gøre det til en hyggelig og festlig aften. Tilmelding til Høstfesten senest fredag den 14. august på 4085 2399. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Pris pr. person kr. 125. Medlemmer kr. 100. Prisen er inkl. 1 vand/øl eller 1 glas vin. Børn op til 12 år 1/2 pris. Der er Amerikansk lotteri.

Foredrag v/ Frants Kristensen, ”Ravmanden fra Sæby” Retfærdigheden, Algade 14 – Onsdag den 28. oktober kl. 19:00.     Udsat pga. COVID-19

Frants Kristensen kommer og fortæller små hyggelige og sjove anekdoter fra sit mangeårige liv som ”ravmand” og ravsliber i både Lyngså, Skagen og senest i Sæby, hvor han frem til foråret 2019 havde sin flotte ravbutik i Algade. Pris pr. person 25,- for kaffe og kage. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995 , med tydelig angivelse af navn. Man har en plads, når man både er tilmeldt og har betalt Arrangementet er gratis for medlemmer. Husk at tage penge med, da der vil være lotteri i løbet af aftenen. Tilmelding senest den 25. oktober p å 4085 2399 .

Ostetapas – ved Ostefruen på Torvet i Sæby – onsdag den 11. november 2020 kl. 19:00     Udsat pga. COVID-19

Vi gentager succesen og mødes til en super hyggelig aften hos Ostefruen, hvor der serveres lækker tapas med gode oste og dejlige specialiteter inklusiv vine. Tina fortæller om de forskellige oste, pølser og vine, som vi får mulighed for at smage i løbet af aftenen. Derfor - Spis ikke hjemmefra!

Tilmelding senest fredag den 5. november på tlf. 4085 2399. Der er begrænset antal pladser. Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995, med tydelig angivelse af navn. Man har først en plads, når man både er tilmeldt og har betalt. Samlet pris pr. person kr. 250.

Pris for medlemmer kr. 225.

Julekoncert med Tina Siel og Knud Erik Trane – Tirsdag den 1. december 2020 kl. 14:00     Udsat pga. COVID-19

For 10. år i træk, arrangerer Sæby Borgerforening at Tina Siel og Knud Erik Trane kommer i år igen og synger og spiller julen ind sammen med os og beboerne på Sæby Ældrecenter og på Rosengården i Sæby. Vi starter kl. 14.00 på Sæby Ældrecenter.

Kontingent: For 2020 kr. 100 pr voksen. Børn og unge under 18 år er gratis. Virksomheder, organisationer og foreninger kr. 200.

Beløbet indbetales på reg. nr. 9070 kontonummer 1627259995 med tydelig angivelse af navn.

Alle  er velkommen til vores arrangementer.

Sæby Borgerforening er for alle, der har lyst til at være medlem.

​   ​